Vaihto- ja palautusoikeus
Lahden Kellokeskus Oy -verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus.
Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 30 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palauttaminen on sinulle maksutonta eikä sinun tarvitse ilmoittaa palautuksesta meille etukäteen. Jos tilaat tuotteen kaiverrettuna, sillä ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta.
Maksutonta vaihto-oikeutta voi käyttää yhden (1) kerran 30 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen tilauksen vaihto-oikeus päättyy.
Mikäli olet epävarma tuotteen koosta, suosittelemme tilamaan kaksi eri kokoa ja sovitettuasi palauttamaan toisen – näin teidän ei tarvitse odotella tuotteen vaihtamista oikeaan kokoon.
HUOM! Palautus- ja vaihto-oikeus koskee vain käyttämätöntä, alkuperäispakkauksessa olevaa ja myyntikelpoista tuotetta.
Toimi seuraavien ohjeiden mukaan palauttaessasi tuotteita Postitse tai Matkahuollon kautta:
1. Täytä tilauksen mukana tullut vaihto- ja palautuslomake.
2. Pakkaa tuote huolellisesti.
Palautuksen säilyminen ehjänä on asiakkaan vastuulla. Huomaathan että palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan.
Palauta kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (esim. käyttöohje ja rasia).
3. Valmistele paketti palautusta varten:
- Posti: Kirjoita paketin päälle asiakaspalautustunnus ja osoite. Löydät ne palautusilmoituslomakkeesta.
- Matkahuolto: Mikäli tilauksesi on saapunut Matkahuollon kautta, liimaa tilauksen mukana tullut Asiakaspalautus-tarra paketin päälle.
4. Vie palautuspaketti Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen.
5. Pyydä toimipisteestä kuitti palautuksesta ja säilytä sitä vähintään 3 kuukautta.
Kuitti on tosite lähetyksen palauttamisesta. Tarvitset sitä, mikäli palautuslähetys ei palaudu meille.
Miten palautus hyvitetään?
Palauttaessasi tuotteita saat rahasi takaisin käyttämäsi maksutavan kautta. Ennen rahan palautusta edellytämme, että olemme vastaanottaneet palautuksesi myyntikuntoisena.
- Jos olet maksanut luottokortilla, hyvitämme luottokorttitiliäsi Paytrail -maksupalvelun kautta. Paytrail pyytää tilinumerosi palautusta varten.
- Jos olet maksanut verkkopankkimaksulla, palautamme rahat pankkitilillesi Paytrail -maksupalvelun kautta. Paytrail pyytää tilinumerosi palautusta varten.
Kysyttävää tuotteiden palauttamisesta?
Verkkokaupan asiakaspalvelu: verkkokauppa@kellokeskus.fi / p. 044 7403 447